Friday, November 29, 2013

BEBAS SPM 2

hello,

hari ni sambung part 2. insyallah part terakhir. hewheww.


ha ni dia gambo 'mahal' haha. ingat senang nak ngambek gambar budak happy nak mamti bebas SPM ni. yang teloncat-loncat tu aku tak dapat la tepek. mengundang kemaluan je. hehehee


happy beno gamaknye. hoihoi hoii belum abes lagi SPM ye. add maths dengan maths punye subjek tak tahu statusnye ape. dengar kate soalan bocor. samada nak re-exam atau graf naik. nabel awal-awal dah cakap TAK NAK EXAM LAGI!! haha gile sebijik aku. oh ye. motip pakai sweater?? nabel kate kat dewan sejuk beku....so semua student pakai sweater siap selubung selimut bagai. wakakakaka tah pape jee bebudak alap baru ni. 



ok, ni la die pintu bilik Nabel. satu bilik ada 4 orang. 4 katil, 4 lemari, dan meja study. setiap tahun, dapat roomate yang berbeza. kalau dapat roomate satu kelas memang bonus.







bunga-bunga ni abah yang kasi masa majlis konvokesyen sebelum exam SPM haritu. bagus beli bunge pelsu nampak lawa je. mase aku konvo dulu pakse dorang beli fresh flower. haha pakse ok..pakse disitu..

setel kemas semua barang budak ni adalah satu bonet. betul-betul penuh. sampai takde ruang-ruang. gile mampatttt aku cakap ko. barang budak ni banyak betol. ibu aku siap bawak 4 beg beso dari rumah!


ni antara gambar sekitar blok asrama nabel. aku snap mane yang sempat je ni. 


asrama perempuan ada 3 blok kalau tak silap perhitungan. budak tingkatan 5 dapatla blok C paling depan. berhadapan dengan Dewan Selera. sebelah tu Dobi. depan Dobi Koperasi. depan Dewan Selera tu baru blok lelaki. kira antara blok perempuan dan lelaki tengah tu adalah Dewan Selera dan Koperasi juga Dobi. atas Dewan Selera barulah Pusat Islam a.k.a Surau. bangunan yang hujung sekali tu barulah kelas bebudak ni. kelas, dewan, tapak perhimpunan, Cafe etc semua kat situ. 


ni pulak susur gajah ke dewan Selera dan Surau. 


lepas asar camtu baru la gerak keluar dari Maktab nabel. kadang aku panggil sekolah je pon tak payah nak maktab bagai. hehehe. dah suku perjalanan, nabel kate ade barang tertinggal. ye sudahhhh patah balik masuk skolah die. adoii. saba je la...


sebelum tu kite singgah pekan Parit Sulung dulu. for the last time. wakakaka. nabel tu semua taknak. ajak makan kat nasi ayam pawer tu pon taknak, ni ikutkan taknak turun kat pekan ni. sebab die nak cepat-cepat keluar dari BP ni. ped-up katenye. tapi kitorang cakap la, bile nak datang sini lagi...tunggu bulan 3 kang baru datang balik. lame uihh. cehcehcehh padahal aku yang nak merayap sat. kebetulan ade pasar. ape lagi jomla ngabiskan duit saguhati abah bagi tu. kikikiki...



ni aku snap sebahagian je la. sebab payah nak snap. ni kira lorong yang tak berape nak full dengan manusia dan kenderaan. kalau lorong lain elak begesel je. hari biase ke hari luar biase ke kekdahnye memang begiiniiiiii dengan manusia. aku pon tak paham. majoriti ramai peniaga melayu kat sini. aku pernah beli kain ela kat sini. coraknya pon lain dari kat kluang. kat kluang tu ramai peniaga cina. sesekali datang parit sulung bagi la untung orang melayu pulak, ye ke idok..



ni la die Masjid  Jamek Pairt Sulung *kot namenye. bawah jambatan. aku pernah solat kat masjid ni sekali je kot. kalau nak p tandas die, kene jumpa pak bilal atau penjaga masjid mintak kunci tandas.


sampai rumah, keluarkan semua barang nabel, lepastu mintak ambil gambar die dengan barang-barang die. layankan je la. malam tu jugak berkemas ko.....gigih sangat!


lepastu nabel suruh ambil gambar kat outing die buat kenangan sebelum die buang. hoii nak buang pulak kann. aku suruh simpannnnnn..meheheee. sebab aku punya dulu pon ade lagi tauuuuuuuuuuuuu bebetul menjage harta aku ni!


buku bank koperasi. yang ni bagus simpan duit ibu abah kasi kat bank koperasi. idok la ade kes duit hilang la ape la bla bla bla...

paling tak boleh blah, nabel siap dah ade list what to do! sepanjang hari kebebasan die lepas ni.

 petame, nak ambil lesen motor dan kereta. tapi abah kasi ambil lesen kereta je. lesen motor tu dalam proses memujuk. hihi 

kedua, nak belajar masak, buat kerja rumah, basuh kain, buat bfast pagi-pagi. yang ni macam pecaye x pecaye je la... tapi tengokan je la jadi ke idok.

ketiga, nak kerja kat pasaraya Sentai dekat je dengan rumah. yang ni pon tak tahu la abah kasi ke tak. sebab die betul-betul nak kerja. bagusla...dari menggemukan badan kat rumah baik kerja. hihii

tapi sebelum nabel buat semua perkara di atas, die nak TIDOOOOOOOOOO sepuas-puasnyee dulu. kahkahkahkahh


ok, tu je la kisah nabel yang terlalu happy bila exam SPM dah habess!! yeeehuuuu yabedabeduuuuuuuuu


No comments :