Monday, November 11, 2013

I DENGAR U DAH TAK BORING?


ade satu hari tu, aku terlalu boring. aku boring duduk rumah. aku boring dengan situasi aku mase tu. hikhikk

lepastu aku pergi la jenjalan dekat simpang renggam. alone. sebab aku boring kalau kawan-kawan hado. boleh gitu. ade masa-masanya kite perlukan masa untuk alone. ecehcehcehh

kemudian datang satu idea yang agak bernas jugak la keluar dari pale otak ku yang berjambul ni. aku sebenonye tak gemar makan sambil driving!. so, aku pon berbisik pada diri sendiri 'apa kate kite makan-makan sambil memandu'. mungkin ini boleh membuang ke-boring-an aku. sape tahu??

jadi, aku pon semangat la beli tempe goreng tepi jalan tu dengan coconut shake yang katenye sedap. sedap la jugak tapi tak same macam kat klebang!. aku rindu coconut shake klebang. sumpah!

orang jawa kalau tak makan tempe bukan jawa namenyeee. *versi hamid gurga*

tapi sejujurnya la, aku bukan peminat tempe pon. rasenye aku geti makan tempe baru-baru ni je kowt. aku mungkin orang jawa separuh mat salleh kott. :p. sebelum ni aku memang tak hadap la tempe goreng ke, tempe masak itu ini, sebab tak suke, sebab banyakk soalan akan muncul kalau aku makan tempe. kenapa perlu makan tempe?. kenapa namenye tempe? tempe ni buat camne?. kenape kene balut dengan daun?. kenape tempee kenape kenape?? *tarik-tarik rambut belah tepi* ha macam tu la contohnye. sebab kedua, kakak aku dengan sorang makcik aku tu pon tak geti nak makan tempe. mungkin disitu pengaruh terbesar aku supaya tak geti jugak makan tempe. 

sape yang ngajo aku makan tempe ek? aku rase hosmet aku kot. die ngajo aku beli kat kedai goreng pisang. ade tempe goreng. so try la cube test. OMGGGG sebetulnye tempe ni sedappppppp...kenape sedapppp..kenape kenape...*perangai sewel dah datang*. stat dari hari tu aku jadi suka dengan tempe goreng dekat kedai goreng pisang. kat situ je sedap. kalau goreng sendiri tak sedap. yang pastinye mesti tempe goreng. lepas ni step by step blajo pulak makan tempe masak kicap etc. kikikikii.. pasal tempe je ponnn sampai dua perenggan!





sambil memandu sambil makan tempe sambil minum coconut shake sambil tangkap gambo. rare tak rare la...terus tak boring. memandu lebih kurang 20 minit semataaaa melampias ke-boring-an! 


tapi kan kan kan ade orang tu, tak suka kalau kite makan-makan dalam kereta die. kalau masuk kereta die kan mesti kene duduk setempat. no movement! no drink! no food! no bersin-bersin. haha

ekceli ikut pada pemilik kereta tu jugak, kan harta die. aku tak kesah poonnn. durian pon bapak aku isi dalam bonet tu. mase mula-mula aku bising jugak. asal pakai kereta aku mesti nak angkot macam-macam kat kampung tu. kalau pakai kereta orang len tu tak de pulak nak angkot manggis la pulasan, itu ini pasu bunga pon hado. haha. lepastu aku taknak la bising-bising lagi aku redoooo je T__T kalau nak letak sayur keladi, sipot sedut, kuah kari dalam kereta tuuu aku tak kesah dah. T__T ye aku redooo..semua ni pinjaman sementara di dunia. redoo azi redoo! belajar redoo dan ikhlas!


haha




1 comment :

ezy.fia said...

kite pon suke mkn smbil drive tp xamalkan sllu.. haha

psl duyan.. hurmm.. mmg xleh isi dlm kete kite sbb kite xsuke duyan.. hoho